joi, 18 aprilie 2013

Superstiții despre spălat

Aseară, după ce îmi umplusem cada și mă pregăteam de baie, mi-am adus aminte de o prietenă de a mea care nu se spăla niciodată miercurea „că nu e bine.” Nu conta dacă în ziua respectivă alergase la maraton și s-ar fi cerut un duș. Așa că după ce mi-am terminat baia, am dat o tură pe net să vad care sunt riscurile la care mă expun. 

Și am aflat următoarele: 

Dacă te speli luni, „ai sa te îmbolnăvești de rîie și de rapăn, ai să faci păduchi și lindini, și de purici nu te vei mântui".
Miercuri nu e bine să se spele pe cap, să se facă leșie, să se fiarbă cămași, căci e rău de boliș.
Nici vineri nu e indicat să te speli pe cap, căci ori îți cade părul, ori te doare capul, iar duminică ai șanse să faci bube în cap, ori mătreata sau pecingine. (Nu știu sigur ce e aia pecingine). 

Ar mai rămâne doar câteva zile în care este sigur să te speli, fără să te pândească vreo năpastă, și anume: marți, joi sau sâmbătă. 

Asta depinde de sursă, pentru că aici de exemplu, am găsit altă interpretare: Cine se spală joia își aduce boala în oase și urât în casă. Sâmbată nu poți să te speli și să te piepțeni pe cap, că „scormonești morții”. 

Bun, rămasesem cu marți ca zi sigură pentru spălat. Până când am citit asta: să nu se spele nimeni pe cap marţea, că-i tare rău de năpaste. Femeii care se spală pe cap în această zi îi moare bărbatul.

Există totuși o derogare de la regula anti-spălat, e indicat să te speli de Crăciun. În plus, o altă superstiție ne spune că dacă faci baie în ziua de Craciun vei fi curat tot anul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu